Bezoek van Britse collega’s inzake productkwaliteit

10 april 2018
Bezoek van Britse collega’s inzake productkwaliteit

Op 9 april ontving NOVE in Bunnik een delegatie van onze Britse collega’s van de DFA, de Downstream Fuel Association. Net als NOVE is de DFA aangesloten bij de Europese koepelorganisatie UPEI. Onderwerp van gesprek was de kwaliteit van diesel in de logistieke keten. De Britten hebben zeer veel statistische informatie die zij krijgen van de AA en de RAC, zeg maar de ANWB van de UK. Het betrof met name vervanging van brandstoffilters. NOVE heeft van haar kant ook ervaringen en meldingen gedeeld, die eerder te maken hadden met filters op bovengrondse tanks. Duidelijk is dat dit onderwerp vele parameters kent: good housekeeping, mate van biobijmenging, temperatuur en herkomst van de fossiele component om er een paar te noemen. NOVE zal bij ANWB en BOVAG navragen of er informatie beschikbaar is ten aanzien van (dichtgeslagen) oliefilters bij voertuigen. Daarnaast zullen we samen met de DFA het onderwerp op de agenda van UPEI zetten zodat we meer landen kunnen betrekken bij het onderwerp.

NOVE nieuws