Protocol 1,5 meter tankstations

11 jun 2020

Nu de corona-statistieken steeds betere cijfers laten zien en de maatregelen vanuit de overheid versoepeld worden neemt ook het verkeer op de weg weer toe. Dat betekent dat het drukker gaat worden op de tankstations. Om een en ander in goede banen te leiden hebben VNPI en BETA met inbreng van NOVE een protocol opgesteld om tankstations te ondersteunen veilig te kunnen werken voor medewerkers en klanten.

De situatie kan voor ieder tankstation verschillens zijn, zo hebben veel NOVE leden onbemande tankstations, maar ook daar is het van belang te zorgen voor duidelijke veiligheidsmaatregelen. Per tankstation zal bepaald moeten worden wat van toepassing is. Een veilige afstand van 1,5 meter en goede hygiënische voorzorgsmaatregelen zijn het uitgangspunt.

We zijn nog steeds niet terug in een normale situatie, dus teveel mensen in een shop is absoluut niet wenselijk.

Het protocol dat nu is opgesteld is de stand van zaken op 11 juni 2020. Het is mogelijk dat het protocol wordt aangepast naar aanleiding van aangepaste overheidsmaatregelen of ervaringen in de praktijk.

Voor het gebruik van mondkapjes zal binnenkort een apart protocol volgen dat we uiteraard met u zullen delen.