Inschrijving in het UBO register vanaf 27 september voor veel bedrijven van start

24 sep 2020

Rond 1 oktober a.s. gaan een aantal wetswijzigingen in, waaronder het van kracht worden van het UBO-register. Meer dan 1,5 miljoen organisaties krijgen te maken met het register, waaronder veel leden van NOVE. Vanaf 27 september a.s. kunnen veel organisaties UBO's gaan inschrijven. UBO's (Ultimate Beneficial Owners) zijn personen die meer dan 25% van het economisch belang in een organisatie hebben. Via 5 vragen en antwoorden op de website van de KvK kan bepaald worden of ingeschreven moet worden. Ook is meer informatie over ht hoe en waarom van de UBO te vinden.