Bodemsaneringfonds SUBAT II gestopt

21 apr 2022

De activiteiten van Stichting SUBAT II, het bodemsaneringsfonds dat werd opgericht door NOVE, VNPI en BOVAG, is gestopt. Net als de eerdere nog lopende projecten van voorganger SUBAT, is het laatste nog resterende project overgedragen aan Stichting Bodembeheer Nederland (SBN).
In een tijdsperiode van ca. 30 jaar zorgde de brandstofsector zelf voor de bodemsanering en financiële afwikkeling van ruim 1.900 tankstationlocaties in Nederland. Oorspronkelijke insteek was om deze operatie in 10 jaar af te ronden, echter veranderende wetgeving, juridische procedures en nieuwe saneringsaanpak- en technieken zorgde ervoor dat de operatie een stuk langer duurde. Stichting SUBAT werd per 17 oktober 2018 al ondergebracht bij Stichting Bodembeheer Nederland. Een paar projecten bleven nog in SUBAT II dat mede werd opgericht om opvolging te geven aan contractuele afspraken met SBN.

SUBAT logo.JPG